Moje první literární soutěž

Tak před rokem jsem se zúčastnila na jednom literárním serveru soutěže. Byla to fuška, ale i zábava, ale podruhé bych do toho nešla:).

Nejmenovaný literární server vyhlásil soutěž. Sdělení jsem zběžně přečetla a ani se nad ním nepozastavila. Nesoutěžím. Nedávám dobrovolně hlavu na špalek. Nerada prohrávám, jednoduše to neumím. Už jako dítě jsem se vztekala při Člověče nezlob se. Uraženě mrskla kostkou a odešla trucovat. Člověče už nehraji, zato v trucování jsem nepřekonatelná.

Za pár dní se konal sraz autorů těchto stránek. Kamarádky do mě hučely tak dlouho, až jsem souhlasila, že něco napíši. To byla ale blbost. Omlouvá mě jen množství vypitého vína a noční hodina . Nebyla jsem tedy zcela při smyslech a plácla nesmysl.

Další den odpoledne otevírám noťas a pouštím se do díla.

"Tak co si dáme, autorko?“

"Nějakou nenáročnou oddechovku, tu jsme ještě nepsaly.“

"A téma?“

"Nějaké hodně profláknuté. Skvělou odrhovačku, jakých už každý četl hromadu.“

Mumlám si pod nosem sama pro sebe.

Začínám psát první odstavec. Základní osnovu mám v hlavě – stárnoucí ženská, která se ze zoufalství seznamuje na internetu. Vůbec nechápu, jak nějakou ženu může napadnout, že na seznamce najde přijatelného partnera. Sex možná, manžela ani omylem. To už je větší pravděpodobnost, že vyhraje ve sportce. Na jedné jsem pobývala dva roky, mám tedy z čeho čerpat, jen většina zkušeností je nepublikovatelná.

První verzi mám sfouknutou za hodinu. Vyhuleno deset cigár. Při psaní kouřím jako komín spalovny v nadějí, že mozkové buňky budou zvýšeným přísunem drogy lépe fungovat. Houbelec, přes oblaky dýmu nevidím na monitor a bolí mě žaludek. Posílám textík mailem k přečtení mužíkovi. První čtenář a první kritik, neúprosný. Netrpělivě se mu postavím za záda a čekám.

"Nečum na tu telku a čti.“

"Běž někam a nechej mě v klidu číst.“

"Bože, za tu dobu bych přečetla celou knihu.“

"Sedni a zavři papulu.“

Milostné tokání dvou pisálků.

"Jde to.“

Znám ho, není to ono, za pár minut vysype dlouhý seznam výtek. Uraženě zavírám textový editor a jdu spát. Následující týden přepisuji, mažu, opravuji, dopisuji. V noci se probouzím a zapínám počítač, jen abych pozměnila jednu jedinou větu. Blíží se termín uzavření soutěže, naštěstí. Ještě pár dní a skončím ve svěrací kazajce. Text znám i pozpátku.

Odesláno a mám to za sebou. Prdlačky. Nastává to správné drama – hodnocení poroty. První povídka je ohodnocena, pak druhá, třetí. Než na mě dojde řada, mám nehty okousané do krve. A to jsem s tím sekla někdy ve dvaceti. V okamžiku kdy snad už... odjíždíme na víkend pryč.

"Jestli tam není wifina, vracím se do Prahy,“ prohlásím rezolutně při odjezdu.

"Jsi blázen,“ vrtí hlavou vrchní kritik.

Téměř. Jemu se to kecá. Nesoutěží, jelikož v případě úspěšnosti bych okamžitě výrazně omezila pravidelné dodávky piva i teplé stravy. Dva kohouti na jednom smetišti nikdy nedělají dobrotu. Konečně je to tam, první napsaný ortel porotkyně. Najednou nemám odvahu to číst, jsem poseroutka.

"Hele, drahý, přečti to a připrav mě na nejhorší.“

"Se z tebe fakt picnu.“

"Není to taková hrůza. Pojď se kouknout.“

Není, čekala jsem větší nářez. Největší výtkou je kýčovitý konec bez pointy. Po dlouhé době klidně usínám, aniž by mě probudila noční můra, ve které mi porota otlouká o hlavu Pravidla českého pravopisu do rytmu věty:

"Přísahej, že už nikdy nic nenapíšeš.“

Posléze vystřílí munici další tři porotkyně, nekompromisně se trefují do chyb a nedostatků ubohých autorů. Do noci číhám na jejich palbu. Soutěž se protahuje a spánkový dluh narůstá. Nakonec jsou přeci jen uděleny poslední body a je po bitvě. Mám o něco více šedivých vlasů.

Na příští soutěž už mám vymyšleno téma – chudá dívka se zamiluje do bohatého podnikatele. Nebude chybět kýčovitě klišodní happyend, jak jinak.     

Autor: Kamila Sztwiertniová | neděle 8.11.2015 10:32 | karma článku: 4,49 | přečteno: 126x
  • Další články autora

Kamila Sztwiertniová

Kočičí (ne)láska

Vždy jsme měli doma nějaké mazlíčky. Naší domácnosti prošli králík,morče, křečík, pískomil, hadi, pes, bílé myšky. Před dvěma lety jsme si pořídili mainské mývalí kočky. Inteligentní plemeno a miláčci rodiny.

9.4.2017 v 11:10 | Karma: 21,38 | Přečteno: 394x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Sztwiertniová

Dvacítka

Takové malé zamyšlení nad manželským životem. Není vždy jednoduchý, ale já bych neměnila. A také není třeba ho brát příliš vážně.

9.10.2016 v 11:47 | Karma: 14,95 | Přečteno: 420x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Sztwiertniová

Milá paní, neseme vám psaní

Malé zastavení v čase. Občas se myšlenky zatoulají do dob minulých a zavzpomínat si není vúbec špatné.

22.6.2016 v 18:42 | Karma: 10,54 | Přečteno: 277x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Sztwiertniová

Domácí makačka

Na první pohled se jeví jako naprosto úžasná věc, leč stačí se podívat více a...není všechno zlato, co se třpytí.

29.5.2016 v 11:34 | Karma: 10,20 | Přečteno: 394x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Sztwiertniová

Nudné novinky

Po delší době se dostávám k napsání pár řádků. Dny jsou příliš krátké a čas ubíhá rychleji, než bych chtěla. Taky mě přepadla jarní lenost:).

24.4.2016 v 8:24 | Karma: 7,72 | Přečteno: 268x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 559x
Život je pes. Zvířata miluji.

Seznam rubrik