Jak jsem holtrovala

20. 02. 2016 19:53:13
Nějak se dostávám do věku, kdy stále častěji navštěvuji nejrůznější ordinace nejrůznějších lékařů. Ale dokud se nemusím podívat do Pelhřimova...není to zase tak zlé:).

"Dobrý den, objednejte se, prosím, na preventivní prohlídku“.

Čtu stejnou SMS během pár týdnů od obvodního lékaře a opět nereaguji. Mrtvého brouka úspěšně hraji až...jednoho dne místo obvyklé hlášky „máte jednu nepřečtenou správu“ mobil zvoní. Nekompromisně hovor vytípnu .Přeprala jsem ho. Bohužel na chvíli. Další den se situace opakuje. Kapituluji a hovor přijímám.

"Paní Sztwiertniová, několikráte jsme vás upozorňovali...“

Jelikož jsem v práci, poslouchám na půl ucha.

"Omlouvám se, na kdy se mohu objednat?“

Zamluvený termín si poctivě zapisuji do kalendáře a v den D sedím v čekárně. V ruce nezbytný vzorek ranní moče. Během pár minut už polonahá stojím před lékařem a ten důkladně zkoumá.

"Hluboký nádech a výdech,“ přemýšlím po kolikáté ve svém životě dýchám na rozkaz.

"Hmmm, máte jako vždy příliš rychlý tep,“ dí bílý plášť.

Aby ne, když vidím krásného chlapa, zrychlím se celá.

"Pro jistotu natočíme EKG.“

"Raději bych s ním natočila pivo, ale beru zavděk i tímto.

"Nějak se mi to nelíbí, pošlu vás na ECHO, HOLTRA a zátěžák.“

Taky by mohl mluvit česky. To budu s nějakým Holtrem řvát s batohem na zádech ve skalách a poslouchat ozvěnu? Nikoli, vyfasuji žádanku na vyšetření-oddělení kardiologie. Naprosto překvapivě volný termín je už za týden. Naše zdravotnictví mě udivuje neustále.

Opět sedím v čekárně a čekám, co taky jiného.

"Tak pojďte, dáme Holtra,“ vyzve usměvavá sestřička.

Konečně se dočkám a odhalím tajemno.

"Sundejte si halenku a podprsenku.“

"Proč si téměř u všech lékařů připadám jako nahá?

Během pár minut mám na těle porůznu přilepené elektrody a na krku podivnou krabičku. Dostanu také papír, kde mám zapisovat všechny aktivity během následujících dvacetčtyři hodin. Deníček jsem si nepsala už řadu let. Doma se mužíkovi chlubím novým kámošem.

"To je Holtr a bude kontrolovat srdíčko.“

"Hmmm, jsi si jistá, že to není časovaná bomba?“

"Nekoukej tolik na telku.“

Večer pečlivě zapisuji a upravím přísavky. Jsem Holtrocoop. Usínám a zdá se mi o krásném obvoďákovi, chudák Holtr jen šmíruje. Vydrž, zítra tě vrátím. Ráno jsme si bližší, sdílel mé intimní fantazie.

Za týden poposedávám na židli v ordinaci kardioložky.

"Tak se koukneme na výsledky. Zapisovala jste poctivě?“

S plachým úsměvem vytahuji hustým písmem zachycený den mého života. Lékařka se začte, začne se usmívat a následně smát.

"Vidím,že máte pestrý život.

11:30-volal debil Zelený a nedokázal pochopit, že jeho nezaplacený svátek i celou výplatu mám někde. Pěkně mě nasral.

12:00-jdu se uklidnit ven na cígo. Zpět to beru po schodech do čtvrtého patra, funím a potím se jako čuník. Příště jedu výtahem.

13:00-šéfka má blbé kecy, kdo to má poslouchat. Požádám o zvýšení platu.

14:00-odlepila se jedna přísavka, jdu na se na toaletu upravit.

14:30-stý telefon od rána, už mě zaměstnanci fakt nebaví. Mohli by si stěžovat raději na lampárně, jdu na cígo a výtahem.

15:00-maminko, pomoc, já už budu hodná. Odlepuji od ucha bellův aparát, opět.

15:30-něžně pohladím Holtra a jdu ho vrátit státu.“ cituje žena z mého deníčku.

Jen by mě zajímalo, co jste dělala v noci, hodnoty pěkně lítají.“

"Vůbec nic, asi se mi něco zdálo.“

Jsem červená až za ušima.

"Omlouvám se, netušila jsem, že to budete číst vy. Brala jsem jako poznámky pro sebe.“

"Ne, vůbec se neomlouvejte, pěkně jsem se pobavila.“

Za odměnu dostanu fotku toho nejcennějšího-svého svého srdce.

Autor: Kamila Sztwiertniová | sobota 20.2.2016 19:53 | karma článku: 12.70 | přečteno: 607x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 9.05 | Přečteno: 134 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.81 | Přečteno: 148 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 203 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 199 | Diskuse
Počet článků 75 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 559
Život je pes. Zvířata miluji.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...