Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odpusť mi

Asi není třeba vysvětlovat, komu jsou následující řádky určeny. Mám nějakou nostalgickou:). Jako většina manželek jsem občas na zabití.

Odpusť mi, že ráno vstávám bez úsměvu na rtu a vrčím. Jen málokdy najdu důvod radovat se hned zrána. Stárnoucí tělo potřebuje delší čas, než začne vnímat okolí i tebe, a v žilách dávku kofeinu. Už to není jako zamlada, kdy lehce vyskočilo z postele a vrhalo se bezhlavě do nového dne. Přesto vnímám úsměv i polibek, kterým mě ráno probouzíš.

Odpusť mi, že nejsem modelka s ladnými křivkami a vnady nesou znamení let a dvou dětí. Drobné vrásky se mění v široké brázdy, pevný zadeček v prdel valacha a o ostatním raději pomlčet. Lehký krok laňky vystřídalo kachní kolébání. Přesto vnímám pohlazení, když procházíš kolem.

Odpusť mi, že nesleduji v televizi fotbal a vypískám tě k televizi do ložnice, přestože je mnohem menší, než ta s mým romanťákem. Slova jako branka, zakázané území či faul neznám a nadšené jásání nad gólem nikdy nepochopím. Nesdílím s tebou ani zálibu ve fantasy, sci-fi a akčních filmech. Při kreslených pohádkách koulím očima. Přesto vnímám, že přetrpíš Ordinaci v Růžové zahradě.

Odpusť mi, že jsem netrpělivá, musím mít vše hned, po mém a v opačném případě štěkám jako nespokojená, vzteklá fena s cenícími tesáky. Brblám nad každým neumytým hrníčkem od kávy, okomentuji všechny drobky chleba zapomenuté od večeře na stole. Šílím, když najdu boty pohozené mimo botník a oblečení na židli. Za nevysypaný popelník jsem schopna odsoudit na doživotí. Jako sopka chrlím výčitky, když nezvedneš mobil po prvním zazvonění a místo cukru koupíš sůl. Přesto vnímám, když přijdu z práce domů a je vyluxováno.

Odpusť mi, že jsem občas unavená, podrážděná bez chuti být milou a přívětivou. Bez chuti být jakoukoli. Potřebuji malý kousek samoty bez tebe. Čas, kdy mohu být sobecky jen sama se sebou. Nemám-li ho, neprávem trestám zarputilým mlčením, byť vím, že to nemáš rád. Stejně jako záchvaty vzteku, třískání dveřmi, sprostá slova z mých úst a uražený výraz ve tváři. Přesto vnímám, že bouřky zaháníš chápavým úsměvem a klidem hromosvodu.

Odpusť mi, že nesnáším, když se při vaření vyskytuješ v okruhu deseti metrů. V danou chvíli je kuchyň mé království a na nezvané vetřelce vytahuji nůž. Když vaříš ty, strkám nos do všech hrnců. Přesto vnímám, že naškrábeš brambory, oloupeš cibuli, česnek a hrdinně mlaskáš nad připáleným gulášem.

Odpusť mi, že si neumím říct o pohlazení, když trápí mě nachlazení. Neumím být křehkou květinou, jsem kaktus kvetoucí jednou za rok. Jsem tvá noční můra, chameleón nálad i citů. Kráčíme spolu téměř dvacet a důvěrně znám tvé objetí, až příliš. Ještě stokrát budu v duchu prosit o odpuštění za málo i mnoho, ale nahlas to říct neumím, odpusť mi...

 

Autor: Kamila Sztwiertniová | pátek 29.5.2015 21:12 | karma článku: 30,33 | přečteno: 2483x
  • Další články autora

Kamila Sztwiertniová

Kočičí (ne)láska

Vždy jsme měli doma nějaké mazlíčky. Naší domácnosti prošli králík,morče, křečík, pískomil, hadi, pes, bílé myšky. Před dvěma lety jsme si pořídili mainské mývalí kočky. Inteligentní plemeno a miláčci rodiny.

9.4.2017 v 11:10 | Karma: 21,38 | Přečteno: 394x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Sztwiertniová

Dvacítka

Takové malé zamyšlení nad manželským životem. Není vždy jednoduchý, ale já bych neměnila. A také není třeba ho brát příliš vážně.

9.10.2016 v 11:47 | Karma: 14,95 | Přečteno: 420x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Sztwiertniová

Milá paní, neseme vám psaní

Malé zastavení v čase. Občas se myšlenky zatoulají do dob minulých a zavzpomínat si není vúbec špatné.

22.6.2016 v 18:42 | Karma: 10,54 | Přečteno: 277x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Sztwiertniová

Domácí makačka

Na první pohled se jeví jako naprosto úžasná věc, leč stačí se podívat více a...není všechno zlato, co se třpytí.

29.5.2016 v 11:34 | Karma: 10,20 | Přečteno: 394x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Sztwiertniová

Nudné novinky

Po delší době se dostávám k napsání pár řádků. Dny jsou příliš krátké a čas ubíhá rychleji, než bych chtěla. Taky mě přepadla jarní lenost:).

24.4.2016 v 8:24 | Karma: 7,72 | Přečteno: 268x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily šest lidí

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  9:08

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 559x
Život je pes. Zvířata miluji.

Seznam rubrik